Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Odwołany lot – to jest największy koszmar podróżujących korzystających z przesiadek. Wizja opóźnionego samolotu możne zepsuć humor również kolejnym pasażerom. Dowiedz się, co wtedy, kiedy twój rejs będzie wykreślony lub będzie mocno opóźniony.
Opóźnienia lub odwołania rejsów nie zdarzają się codziennie. To zazwyczaj rzadkie wypadki, spowodowane złą pogodą, strajkami na na docelowym lotnisku lub usterkami natury technicznej. Jednak nie ma to wpływu na to, że w momencie podania informacji, podróżni są niezwykle zaniepokojeni. Jednak nie ma powodu do zmartwienia – nie będziesz zdany na siebie. Przewoźnik jest zobowiązany do pomocy.
Każdy przewoźnik, nawet tanie loty Split - Kokkola, mają obowiązek zarezerwowania ci siedzenia następnym samolocie, jeśli przez to spóźnisz się na przesiadkę. Poza tym muszą dostarczyć podróżnym jedzenie i picie, a w takim przypadku, że czas oczekiwania na lot bardzo się wydłuża, również pokój w hotelu. Masz możliwość zorganizowania tego szybciej, przykładowo wyszukując hotele znajdujące się w niewielkiej odległości od lotniska wybierając usługę wyszukiwarki FRU.
Jeśli lot będzie opóźniony lub odwołany możesz dochodzić wypłacenia środków nie tylko od firmy ubezpieczeniowej. Po pierwsze to przewoźnik jest zobowiązana ponieść koszty przebukownia biletu i przykładowo przewiezienia cię na pobliskie lotnisko. Dodatkowo możesz również wystąpić o odszkodowanie. Czas na wniesienie podania to 7 dni.
Świadczenie przysługuje ci, jeżeli opóźnienie trwa dłużej niż 3 godziny. Można otrzymać zwrot ceny biletu. Kwota odszkodowania mieści się w granicach od 250 do 600 euro. Dotyczy to zarówno tradycyjnych linii lotniczych, jak i tanich lotów Split - Kokkola. Nie przysługuje ci wyłącznie w wypadku, kiedy opóźnienie jest spowodowane nadzwyczajnymi okolicznościami, to znaczy różnego rodzaju wydarzeniem losowym.