Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Czeka Cię podróż Split -Volos i chcesz upewnić się, że wszystko odbędzie się bez zakłóceń? Przed wyjazdem zweryfikuj, jakie prawa i obowiązki mają podróżni. W jakich sytuacjach możemy żądać rekompensaty od linii lotniczych? Sprawdź nasz poradnik!
Przed Tobą wycieczka na terenie UE? Przed wylotem należy sprawdzić unijne regulacje, które wskazują podstawowe obowiązki osób wchodzących na pokład samolotu. Przepisy warto zweryfikować również przed wyjazdem do bardziej odległych destynacji. Niezależnie od tego, czy planujesz lot Split -Volos, czy inny kierunek, nie zapominaj o tym, że przewoźnik może wyprosić z pokładu osoby znajdującej się pod wpływem alkoholu. Analogicznie wygląda sytuacja z turystami, którzy nie chcą przestrzegać poleceń personelu. Osoby wchodzące na pokład muszą też przestrzegać zasad związanych z zawartością bagażu. Zabronione jest przewożenie artykułów, które mogą stanowić bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia i życia pasażerów - np. żyletki, nożyczki, materiały wybuchowe.
Czy linie lotnicze mają prawo wyprosić pasażera z pokładu jeszcze w innych przypadkach? Okazuje się, że może się tak zdarzyć w sytuacji tzw. overbookingu. Obsługa powinna jednak w pierwszej kolejności poszukać ochotników do opuszczenia pokładu i podchodzić do podróżnych z odpowiednim szacunkiem. W takiej sytuacji linie lotnicze mają również obowiązek zapłaty rekompensaty. A co z odwołaniem lotu? Pasażerowie mają wówczas prawo do żądania zwrotu kosztów biletu, a w niektórych przypadkach - również pokrycia kosztów hotelu i wyżywienia. Takie same prawa przysługują pasażerom lotów opóźnionych o więcej niż 5 godzin. Jeśli obawiasz się nieprzyjemnych sytuacji związanych z podróżą - przed lotem Split -Volos pomyśl o wykupieniu ubezpieczenia.