LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Podróżujesz samolotem i na lotnisku okazuje się, że walizka została zniszczona? Poniżej przedstawiamy kilka ważnych wskazówek , co trzeba zrobić, aby rozwiązać zaistniałą niekomfortową sytuację.
Najistotniejsze kwestie związane z polityką bagażową reguluje konwencja montrealska i Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego 889/2002. Wskazane wyżej dokumenty informują o tym, że organizator lotu ponosi odpowiedzialność za szkody torby wyłącznie pod warunkiem, że uszkodzenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie dowozu przez obsługę lotniska oraz, że pasażer ma prawo do ubiegania się o zwrot kosztów za swoją stratę.W przypadku gdy bagaż jest rejestrowany organizator lotu jest odpowiedzialny nawet jeśli nie jest sprawcą szkody.Gdy walizka lub torba nie jest rejestrowana podróżny musi dowieść, że doszło do szkody z winy organizatora lotu.
Zanim udasz się w wymarzoną podróż do Stambuł - Timisoara warto zapoznać się z warunkami zgłaszania roszczeń do danego przewoźnika, ponieważ regulują dokładnie sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został uszkodzony podczas lotu, zgłoś to zdarzenie bezzwłocznie po przylocie na lotnisko docelowe w biurze linii lotniczych lub u agenta linii. Z pomocą pracownika, na lotnisku należy uzupełnić formularz PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności mienia, w którym określamy przybliżoną datę zakupu zniszczonych elementów bagażu, ich cenę oraz wysokość odszkodowania. Fomularz reklamacyjny możesz także wysłać do 7 dni od zaistniałej sytuacji ale trzeba pamiętać, że ważna jest data stempla pocztowego. Warto też zrobić zdjęcie uszkodzonego mienia w celu uwiarygodnienia szkody. Najlepszym sposobem na uchronienie się przed stratami wynikającymi ze zniszczenia walizki przez linie lotnicze jest wykupienie odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej przed lotem.