Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Planujesz podróż do Svendborg - Sursee i marzysz, aby dotrzeć tam samolotem, niemniej jednak boisz się latania, a w Internecie natknąłeś się na opisy dotyczące katastrof lotniczych? Faktem jest, że jeśli dojdzie do rozbicia samolotu, to jest to spektakularne i mocno komentowane w telewizji, jednak tych wypadków nie jest tak dużo. Jak przekonują fachowcy zajmujący się analizą wypadków, współczesne lotnictwo i technologie minimalizują wystąpienia awarii w maszynie , a także wypadków z innych przyczyn.
Bezpieczny samolot to taki, w którym możliwość wystąpienia usterki wiodącej do śmiertelnego wypadku jest nieskończenie mała. W obecnych czasach produkowane samoloty są tak konstruowane, by możliwość wypadku była prawie niemożliwa. Inżynierowie projektujący samoloty mają, przede wszystkim tak skonstruować konkretny podzespół, aby nigdy nie uległ awarii. Zakładając, że jednak może dojść do awarii podzespołu, jego żywot powinien być tak określony, by móc zmeinić na nowy przed jego awarią. Dodatkowo, dla pełnego komfortu, niektóre zespoły są podwójne, a nawet potrójne, co umożliwia kontrolę samolotu w razie kilku nawet usterek naraz. W porównaniu do samochodów, konstrukcja samolotu i elementów znajdujących się w jego wnętrzu jest dużo bardziej trwała. Fotele pasażerskie wzmocniono w taki sposób, aby w momencie katastrofy mocno trzymały się podłoża i nie były w stanie zmiażdżyć siedzących na nich pasażerów. Materiały, z których wykonana jest tapicerka foteli czy dywany muszą być ognioodporne.
Urządzenia znajdujące się w kokpicie ostrzegają pilotów o zaistniałej awarii, tuż po jej wystąpieniu, czyli wtedy, gdy czas na reakcję jest najlepszy, by nie dopuścić do poważnej awarii. Dotyczy to także aspektów nie związanych z technologią m.in. gdy samolot leci zbyt nisko lub o innych samolotach przelatujących w pobliżu. Do tego dochodzą zmodernizowanie systemy znajdujące się na ziemi. Wszystko po to, aby samolot nie wylądował na pasie, na którym znajduje się inna maszyna czy też nie wybrał zajętej drogi kołowania.