X
Ładowanie...

Tanie loty Sztokholm Braga

już od

+ opłata serwisowa uzależniona od typu lotu 69 -129 zł
27 kwi 04 maj Data wylotu

Sprawdź promocje na loty

Sztokholm Braga

 

LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER

Bilety lotnicze Sztokholm Braga

Rezerwuj teraz! Ceny mogą ulec zmianie! Wysokość doliczanej opłaty serwisowej w przedziale 69-129 zł jest uzależniona od typu lotu.
Zobacz więcej lotów

Najlepsze promocje Sztokholm Braga

Przewodnik po lotach Sztokholm Braga

Opóźnenie oraz odwołanie samolotu na trasie Sztokholm - Braga - to warto wiedzieć! Krótki informator o prawach podróżnego

Codziennie na wszystkich lotniskach świata z różnych przyczyn wybrane rejsy bywają opóźnione lub odwołane. Zanim wybierzesz się w podróż Sztokholm - Braga a Twój lot będzie opóźniony lub odwołany, dowiedz się, co zrobić w takiej sytuacji i czego możesz oczekiwać od organizatora lotu. Najważniejsze kwestie dotyczące praw podróżnego określa Konwencja Montrealska z 1996 roku oraz rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady nr 261 z 2004 roku w sytuacji odwołania lub opóźnienia samolotu. To, czy możesz się ubiegać o odszkodowanie od przewoźnika za opóźnienie lotu jest zależne od długości opóźnienia.   Odszkodowanie od organizatora lotu przysługuje podróżnym za spóźnienia większych niż 3 godziny w stosunku do pierwotnej godziny lądowania zagwarantowanej przez przewoźnika.  Jeśli lot jest opóźniony więcej niż 5 gidzin, turyści mają prawo ubiegać się o zwrot pieniędzy za bilet Sztokholm - Braga. Odszkodowanie może być w formie ewkiwalentu pieniężnego lub w postaci bonów podróżnych, jeśli poszkodowany wyrazi na to zgodę. W przypadku gdy opóźnienie spowoduje potrzebę noclegu linie lotnicze powinny zwrócić koszt wynajęcia pokoju oraz zapewnić transport pomiędzy hotelem a lotniskiem. Ponadto w przypadku każdego opóźnienia organizator lotu musi zapewnić poszkodowanym pasażerom bezpłatne napoje i posiłki, których ilość zależna jest od czasu oczekiwania na podróż oraz powinien umożliwić wykonanie 2 rozmów telefonicznych na swój koszt. A co jeśli przewoźnik odwoła Twój lot Sztokholm - Braga? Gdy samolot został odwołany pasażer może domagać się zwrotu w terminie do 7 dni całkowitego kosztu biletu lub zmiany planu podróży. Jeżeli nie został na czas, czyli do 14 dni przed datą planowanego lotu poinformowany o odwołaniu lotu lub został powiadomiony w okresie krótszym i organizator lotu nie zaproponował mu przelotu alternatywnego w czasie określonym przez właściwe przepisy, przysługuje mu odszkodowanie pieniężne w wysokości od 250 do 600 euro. Wspomniana rekompensata pieniężna nie przysługuje jednak, jeżeli lot odwołano z przyczyn niezależnych od przewoźnika  takich jak m.in.niekorzystne warunki atmosferyczne, strajk na lotnisku lub niestabilna sytuacja polityczna w kraju docelowym.

Kroki formlane, jak ubiegać się o rekompensatę za opóźnienie lu b odowołanie lotu

Wniosek o rekompensatę składamy w pierwszej kolejności u przewoźnika. Wzór formularza rekalmacyjnego znajdziesz zawsze na stronie internetowej linii lotniczych i z niego warto korzystać. Jeśli taki protokół chcesz uzupełnić na lotnisku, to skorzystasz ze wzoru unijnego w biurze obsługi przewoźnika, z którego usług korzystałeś. W sytuacji gdy linie lotnicze nie podjęły się opieki nad pasażerami, to do takiego formularza reklamacyjnego dołącz wszystkie paragony, za zakup noclegu, które były konieczne na czas oczekiwania na lot. Jeżeli linia lotnicza odmówi wypłaty odszkodowania można wystąpić ze skargą do Komisji Ochrony Praw Pasażerów, która działa przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. Jest to ważne, gdyż dopiero po bezskutecznym podjęciu wszystkich kroków formalnych u linii lotniczej, można złożyć do ULC skargę na naruszenie przez przewoźnika postanowień przepisów unijnych. Skargę można złożyć, jeśli od momentu złożenia reklamacji minęło więcej niż 30 dni. Należy do niej załączyć kopię reklamacji skierowanej do linii lotniczej, kopię otrzymanej odpowiedzi, bądź informację, że po upływie miesiąca odpowiedź nie została udzielona a także kopię potwierdzenia rezerwacji na dany lot.