X
Ładowanie...

Tanie loty Udine Sala

już od

+ opłata serwisowa uzależniona od typu lotu 69 -129 zł
04 kwi 11 kwi Data wylotu

Sprawdź promocje na loty

Udine Sala

 

LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER

Bilety lotnicze Udine Sala

Rezerwuj teraz! Ceny mogą ulec zmianie! Wysokość doliczanej opłaty serwisowej w przedziale 69-129 zł jest uzależniona od typu lotu.
Zobacz więcej lotów

Najlepsze promocje Udine Sala

Przewodnik po lotach Udine Sala

Opóźnenie oraz odwołanie lotu Udine - Vasteras - to warto wiedzieć! Krótki informator o prawach podróżnego

Codziennie na wszystkich lotniskach globu z różnych przyczyn loty bywają spóźnione lub odwołane. Zanim wybierzesz się w podróż Udine - Vasteras a Twój lot będzie opóźniony lub odwołany, przeczytaj, co zrobić w takiej sytuacji i czego możesz oczekiwać od przewoźnika. Najważniejsze kwestie dotyczące praw podróżnego reguluje Konwencja Montrealska z 1996 roku oraz rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady nr 261 z 2004 roku w sytuacji odwołania lub opóźnienia lotu. To, czy możesz się ubiegać o rekompensatę od linii lotniczych za opóźnienie samolotu zależy od długości opóźnienia.   Rekompensata od organizatora lotu przysługuje podróżnym za opóźnienia powyżej 180 minut w stosunku do zaplanowanej godziny lądowania.  Jeśli lot jest spóźniony powyżej 5 godzin, turyści mają prawo ubiegać się o zwrot kosztów biletu Udine - Vasteras. Rekompensata może być w formie ewkiwalentu pieniężnego lub w postaci bonów podróżnych, jeśli poszkodowany wyrazi na to zgodę. W sytuacji gdy opóźnienie spowoduje potrzebę noclegu przwoźnik powinien pokryć koszt wynajęcia pokoju oraz zapewnić transport pomiędzy hotelem a lotniskiem. Dodatkowo w momencie każdego opóźnienia organizator lotu musi zapewnić pasażerom bezpłatne napoje i posiłki, których ilość zależna jest od czasu oczekiwania na ponowny start podróży oraz powinien umożliwić wykonanie 2 rozmów telefonicznych na swój koszt. A co jeśli linie lotnicze odwoła Twój lot Udine - Vasteras? Gdy lot został odwołany pasażer ma prawo domagać się zwrotu w terminie do 7 dni pełnego kosztu biletu lub zmiany planu podróży. Jeżeli nie został w odpowiednim czasie, czyli na 14 dni przed wylotem poinformowany o odwołaniu lotu lub został powiadomiony w okresie krótszym i przewoźnik nie zaproponował mu przelotu alternatywnego w czasie określonym przez właściwe przepisy, przysługuje mu odszkodowanie pieniężne w wysokości od 250 do 600 euro. Wspomniane odszkodowanie nie przysługuje jednak, jeżeli lot odwołano z przyczyn niezależnych od przewoźnika  takich jak m.in. złe warunki atmosferyczne, strajk na lotnisku lub niestabilna sytuacja polityczna w kraju docelowym.

Kroki formlane, jak ubiegać się o odszkodowanie za opóźnienie lu b odowołanie lotu

Wniosek o rekompensatę składamy w pierwszej kolejności u przewoźnika. Wzór protokołu rekalmacyjnego znajdziesz zawsze na stronie linii lotniczych i z niego warto korzystać. Jeśli taki formularz chcesz wypełnić na lotnisku, to skorzystasz ze wzoru unijnego w biurze obsługi przewoźnika, z którego usług korzystałeś. W sytuacji gdy linie lotnicze nie podjęły się opieki nad pasażerami, to do takiego protokołu reklamacyjnego dołącz wszystkie paragony, za zakup posiłków, które były niezbędne na czas oczekiwania na lot. Jeżeli przewoźnik odmówi wypłaty odszkodowania można wystąpić ze skargą do Komisji Ochrony Praw Pasażerów, która działa przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. Jest to ważne, gdyż dopiero po wyczerpaniu procedury reklamacyjnej u przewoźnika, można złożyć do ULC skargę na naruszenie przez przewoźnika postanowień przepisów unijnych. Skargę masz prawo złożyć, jeśli od momentu złożenia reklamacji minęło 30 dni. Należy do niej załączyć kopię reklamacji złożonej u przewoźnika, kopię otrzymanej odpowiedzi, lub informację, że po upływie 30 dni odpowiedź nie została udzielona a także kopię potwierdzenia rezerwacji na dany lot.