Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Organizujesz podróż do Valladolid - Granada i marzysz, aby dotrzeć tam samolotem, niemniej jednak boisz się latania, a w Internecie natknąłeś się na opisy dotyczące wypadków lotniczych? Faktem jest, że jeśli dojdzie do wypadku z udziałem samolotu, to jest to spektakularne i mocno komentowane w telewizji, jednak tych katastrof nie jest tak wiele. Jak przekonują specjaliści zajmujący się badaniem wypadków, współczesne lotnictwo i technologie minimalizują wystąpienia usterek w maszynie , a także wypadków z innych przyczyn.
Bezpieczny samolot to taki, w którym możliwość wystąpienia usterki wiodącej do śmiertelnego wypadku jest nieskończenie mała. W obecnych czasach produkowane samoloty są tak konstruowane, by możliwość wypadku była prawie niemożliwa. Konstruktorzy samolotu mają, przede wszystkim tak zaprojektować konkretny podzespół, aby nigdy nie doszło do jego awarii. Biorąc pod uwagę fakt,że jednak może dojść do awarii podzespołu, jego żywot powinien być tak określony, by móc zmeinić na nowy przed jego awarią. Dodatkowo, dla pełnego komfortu, niektóre zespoły są podwójne, a nawet potrójne, co umożliwia kontrolę samolotu w razie kilku nawet usterek naraz. W porównaniu do samochodów, konstrukcja samolotu i elementów znajdujących się w jego wnętrzu jest znacznie mocniejsza. Fotele pasażerskie wzmocniono w taki sposób, aby w momencie katastrofy mocno trzymały się podłoża i nie były w stanie przydusić siedzących na nich pasażerów. Materiały, z których wykonane są obicia foteli czy dywany muszą być ognioodporne.
Urządzenia znajdujące się w kokpicie samolotu ostrzegają pilotów o wykrytej usterce, tuż po jej wystąpieniu, czyli w momencie kiedy czas na reakcję jest najdogodniejszy, by nie dopuścić do poważnego wypadku. Dotyczy to także uchybień nie związanych z konstrukcją m.in. gdy samolot leci zbyt nisko lub o innych samolotach przelatujących w pobliżu. Do tego dochodzą zmodernizowanie systemy znajdujące się na ziemi. Wszystko po to, aby samolot nie wylądował na pasie, na którym znajduje się inna maszyna czy też nie wybrał zajętej drogi kołowania.