X
Ładowanie...

Tanie loty Vuokatti Moron

już od

+ opłata serwisowa uzależniona od typu lotu 69 -129 zł
04 kwi 11 kwi Data wylotu

Sprawdź promocje na loty

Vuokatti Moron

 

LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER

Bilety lotnicze Vuokatti Moron

Rezerwuj teraz! Ceny mogą ulec zmianie! Wysokość doliczanej opłaty serwisowej w przedziale 69-129 zł jest uzależniona od typu lotu.
Zobacz więcej lotów

Najlepsze promocje Vuokatti Moron

Przewodnik po lotach Vuokatti Moron

Opóźnenie oraz odwołanie samolotu na trasie Vuokatti - Idiota - to warto wiedzieć! Krótki informator o prawach podróżnego

Każdego dnia na wszystkich lotniskach globu z różnych przyczyn loty bywają spóźnione lub odwołane. Zanim wybierzesz się w podróż Vuokatti - Idiota a Twój lot będzie opóźniony lub odwołany, przeczytaj, co zrobić w takiej sytuacji i czego możesz oczekiwać od organizatora lotu. Najistotniejsze kwestie dotyczące praw pasażera określa Konwencja Montrealska z 1996 roku oraz rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady nr 261 z 2004 roku w sytuacji odwołania lub opóźnienia samolotu. To, czy możesz się ubiegać o rekompensatę od linii lotniczych za opóźnienie lotu jest zależne od czasu trwania opóźnienia.   Odszkodowanie od operatora lotu przysługuje podróżnym za spóźnienia powyżej 180 minut w stosunku do zaplanowanej godziny lądowania.  Jeśli lot jest opóźniony więcej niż 5 gidzin, turyści mają prawo domagać się zwrotu kosztów biletu Vuokatti - Idiota. Odszkodowanie może być w formie ewkiwalentu pieniężnego lub w postaci bonów podróżnych, jeśli poszkodowany wyrazi na to zgodę. W przypadku gdy opóźnienie spowoduje potrzebę noclegu linie lotnicze powinny pokryć koszt wynajęcia pokoju oraz zapewnić transport pomiędzy hotelem a lotniskiem. Dodatkowo w momencie każdego opóźnienia organizator lotu musi zapewnić poszkodowanym pasażerom bezpłatne napoje i posiłki, których ilość uzależniona jest od czasu oczekiwania na ponowny start podróży oraz powinien umożliwić wykonanie 2 rozmów telefonicznych na swój koszt. A co jeśli linie lotnicze odwoła Twój lot Vuokatti - Idiota? Gdy lot został odwołany podróżny ma prawo domagać się zwrotu w terminie do 7 dni pełnego kosztu biletu lub zmiany planu podróży. Jeżeli nie został na czas, czyli na 14 dni przed wylotem poinformowany o odwołaniu lotu lub został powiadomiony w okresie krótszym i przewoźnik nie zaoferował mu przelotu alternatywnego w czasie określonym przez właściwe przepisy, przysługuje mu odszkodowanie pieniężne w wysokości od 250 do 600 euro. Wspomniane odszkodowanie nie przysługuje jednak, jeżeli lot odwołano z przyczyn niezależnych od przewoźnika  takich jak m.in. złe warunki atmosferyczne, strajk na lotnisku lub niestabilna sytuacja polityczna w kraju docelowym.

Kroki formlane, jak ubiegać się o odszkodowanie za opóźnienie lu b odowołanie lotu

Wniosek o odszkodowanie składamy w pierwszej kolejności u przewoźnika. Wzór protokołu rekalmacyjnego znajdziesz zawsze na stronie linii lotniczych i z niego warto korzystać. Jeśli taki formularz chcesz uzupełnić na lotnisku, to skorzystasz ze wzoru unijnego w biurze obsługi organizatora lotu, z którego usług korzystałeś. W sytuacji gdy przewoźnik nie podjął się opieki nad pasażerami, to do takiego protokołu reklamacyjnego dołącz wszystkie paragony, za zakup noclegu, które były konieczne na czas oczekiwania na lot. Jeżeli linia lotnicza odrzuci wniosek reklamacyjny można wystąpić ze skargą do Komisji Ochrony Praw Pasażerów, która działa przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. Jest to ważne, gdyż dopiero po bezskutecznym podjęciu wszystkich kroków formalnych u przewoźnika, można złożyć do ULC skargę na naruszenie przez przewoźnika postanowień przepisów unijnych. Skargę masz prawo złożyć, jeśli od momentu złożenia formularza reklamacyjnego minęło 30 dni. Należy do niej załączyć kopię reklamacji złożonej u przewoźnika, kopię udzielonej przez niego odpowiedzi, bądź wskazanie, że pomimo upływu terminu miesiąca odpowiedź na reklamację nie została udzielona oraz kopię potwierdzenia rezerwacji na dany lot.