Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Podróżujesz samolotem i na lotnisku okazało się, że torba została zniszczona? Poniżej prezentujemy kilka ważnych wskazówek , co należy zrobić, aby rozwiązać zaistniałą niekomfortową sytuację.
Najistotniejsze kwestie związane z polityką bagażową określa konwencja montrealska i rozporządzenie PE 889/2002. Wskazane wyżej akty prawne informują o tym, że organizator lotu bierze odpowiedzialność za uszkodzenia bagażu wyłącznie pod warunkiem, że zniszczenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie dowozu przez załogę oraz, że pasażer ma prawo do ubiegania się o rekompensatę za swoją stratę.W sytuacji gdy walizka lub torba jest rejestrowana przewoźnik ponosi odpowiedzialność nawet jeśli nie jest sprawcą uszkodzenia.Gdy bagaż nie jest rejestrowany podróżny musi dowieść, że doszło do uszkodzenia z winy linii lotniczych.
Zanim polecisz w wymarzoną podróż do Warszawa - Toronto (Lester B Pearson Intl) warto zapoznać się z regulaminem zgłaszania reklamacji do danego organizatora lotu, ponieważ określają szczegółowo sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został uszkodzony podczas transportu, zgłoś to zdarzenie bezzwłocznie po przylocie na lotnisko docelowe w biurze linii lotniczych lub u agenta linii. Z pomocą pracownika, na lotnisku należy wypełnić formularz PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności mienia, w którym określamy orientacyjną datę zakupu zniszczonych części bagażu, ich cenę oraz kwotę rekompensaty. Zgłoszenie reklamacyjne możesz także przesłać do 7 dni od zdarzenia ale należy pamiętać, że liczy się data stempla pocztowego. Warto też dołączyć zdjęcie uszkodzonego bagażu w celu uwiarygodnienia straty. Skutecznym sposobem na uchronienie się przed stratami wynikającymi z uszkodzenia walizki przez linie lotnicze jest zakup odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej przed lotem.