X
Ładowanie...

Tanie loty Zoersel Umeå

już od

+ opłata serwisowa uzależniona od typu lotu 69 -129 zł
26 kwi 03 maj Data wylotu

Sprawdź promocje na loty

Zoersel Umeå

 

LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER

Bilety lotnicze Zoersel Umeå

Rezerwuj teraz! Ceny mogą ulec zmianie! Wysokość doliczanej opłaty serwisowej w przedziale 69-129 zł jest uzależniona od typu lotu.
Zobacz więcej lotów

Najlepsze promocje Zoersel Umeå

Przewodnik po lotach Zoersel Umeå

Opóźnenie oraz odwołanie samolotu na trasie Zoersel - Umea - to warto wiedzieć! Krótki poradnik o prawach podróżnego

Codziennie na wszystkich lotniskach globu z różnych przyczyn loty bywają spóźnione lub odwołane. Zanim wybierzesz się w podróż Zoersel - Umea a Twój lot będzie opóźniony lub odwołany, dowiedz się, co zrobić w takiej sytuacji i czego możesz oczekiwać od przewoźnika. Najistotniejsze kwestie dotyczące praw podróżnego reguluje Konwencja Montrealska z 1996 roku oraz rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady nr 261 z 2004 roku w przypadku odwołania lub opóźnienia samolotu. To, czy możesz się ubiegać o odszkodowanie od linii lotniczych za opóźnienie lotu jest zależne od czasu trwania opóźnienia.   Rekompensata od operatora lotu przysługuje turystom za spóźnienia powyżej 3 godzin w stosunku do zaplanowanej godziny lądowania.  Jeśli lot jest spóźniony więcej niż 5 gidzin, pasażerowie mają prawo ubiegać się o zwrot pieniędzy za bilet Zoersel - Umea. Rekompensata może być w formie przekazu pieniężnego lub w formie bonów podróżnych, jeśli poszkodowany wyrazi na to zgodę. W sytuacji gdy opóźnienie przekroczy wspomniane wyżej limity przwoźnik powinien zwrócić koszt wynajęcia pokoju oraz zapewnić transport pomiędzy hotelem a lotniskiem. Ponadto w przypadku każdego opóźnienia przewoźnik musi zapewnić poszkodowanym pasażerom bezpłatne napoje i posiłki, których ilość uzależniona jest od czasu oczekiwania na podróż oraz powinien umożliwić wykonanie 2 połączeń telefonicznych na swój koszt. A co jeśli przewoźnik odwoła Twój lot Zoersel - Umea? Gdy samolot został odwołany podróżny może domagać się zwrotu w terminie do 7 dni pełnego kosztu biletu lub zmiany planu podróży. Jeżeli nie został na czas, czyli do 14 dni przed datą planowanego lotu poinformowany o odwołaniu lotu lub został powiadomiony w okresie krótszym i przewoźnik nie zaproponował mu przelotu alternatywnego w czasie określonym przez właściwe przepisy, przysługuje mu odszkodowanie pieniężne w wysokości od 250 do 600 euro. Wspomniane odszkodowanie nie przysługuje jednak, jeżeli lot odwołano z przyczyn niezależnych od przewoźnika  takich jak m.in. złe warunki atmosferyczne, strajk na lotnisku lub niestabilna sytuacja polityczna w kraju docelowym.

Kroki formlane, jak ubiegać się o rekompensatę za opóźnienie lu b odowołanie lotu

Wniosek o rekompensatę składamy w pierwszej kolejności u przewoźnika. Wzór protokołu rekalmacyjnego znajdziesz zawsze na stronie internetowej linii lotniczych i z niego warto korzystać. Jeśli taki protokół chcesz uzupełnić na lotnisku, to skorzystasz ze wzoru unijnego w biurze obsługi organizatora lotu, z którego usług korzystałeś. W przypadku gdy linie lotnicze nie podjęły się opieki nad pasażerami, to do takiego protokołu reklamacyjnego załącz wszystkie paragony, za zakup noclegu, które były konieczne na czas oczekiwania na lot. Jeżeli przewoźnik odrzuci wniosek reklamacyjny można wystąpić ze skargą do Komisji Ochrony Praw Pasażerów, która działa przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. Jest to ważne, gdyż dopiero po wyczerpaniu procedury reklamacyjnej u linii lotniczej, można złożyć do ULC skargę na naruszenie przez przewoźnika postanowień przepisów unijnych. Skargę masz prawo złożyć, jeśli od momentu złożenia reklamacji minęło więcej niż 30 dni. Należy do niej załączyć kopię reklamacji złożonej u linii lotniczej, kopię udzielonej przez niego odpowiedzi, lub wskazanie, że pomimo upływu terminu 30 dni odpowiedź nie została udzielona oraz kopię potwierdzenia rezerwacji na dany lot.