Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Lecisz samolotem i na lotnisku okazało się, że bagaż został zniszczony? Poniżej prezentujemy kilka istotnych rad , co należy zrobić, aby wyjaśnić zaistniałą niekomfortową sytuację.
Najistotniejsze kwestie związane z polityką bagażową określa art.17 pkt 2 Konwencji Montrealskiej z 1999 r. i rozporządzenie PE 889/2002. Wspomniane akty prawne informują o tym, że przewoźnik bierze odpowiedzialność za uszkodzenia walizki tylko pod warunkiem, że uszkodzenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie dowozu przez obsługę lotniska oraz, że pasażer ma prawo do ubiegania się o odszkodowanie za swoją stratę.W sytuacji gdy bagaż jest rejestrowany przewoźnik ponosi odpowiedzialność nawet jeśli nie jest winny szkody.Gdy walizka lub torba nie jest rejestrowana turysta musi dowieść, że doszło do uszkodzenia z winy organizatora lotu.
Zanim polecisz w wymarzoną podróż do astracha - Kair warto zapoznać się z regulaminem zgłaszania reklamacji do danego przewoźnika, ponieważ regulują dokładnie sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został zniszczony podczas lotu, zgłoś to zdarzenie od razu po przybyciu na lotnisko docelowe w biurze linii lotniczych lub u agenta linii. Z pomocą obsługi, na lotnisku należy uzupełnić protokół PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności bagażowej, w którym określamy orientacyjną datę zakupu zniszczonych części bagażu, ich cenę oraz wysokość rekompensaty. Fomularz reklamacyjny możesz także przesłać do 7 dni od zdarzenia ale trzeba pamiętać, że ważna jest data stempla pocztowego. Warto też dołączyć zdjęcie zniszczonego mienia w celu uwiarygodnienia szkody. Skutecznym sposobem na uchronienie się przed stratami wynikającymi ze zniszczenia bagażu przez linie lotnicze jest wykupienie odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej przed wyjazdem.