Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Podróżujesz samolotem i na lotnisku okazuje się, że torba została zniszczona? Poniżej przedstawiamy kilka ważnych rad , co trzeba zrobić, aby wyjaśnić zaistniałą niekomfortową sytuację.
Najistotniejsze kwestie związane z bagażem reguluje konwencja montrealska i Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego 889/2002. Wspomniane akty prawne mówią o tym, że przewoźnik bierze odpowiedzialność za uszkodzenia torby tylko pod warunkiem, że zniszczenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie dowozu przez załogę oraz, że pasażer ma prawo do ubiegania się o zwrot kosztów za swoją stratę.W przypadku gdy bagaż jest rejestrowany przewoźnik jest odpowiedzialny nawet jeśli nie jest winny szkody.Gdy walizka lub torba nie jest rejestrowana turysta musi dowieść, że doszło do szkody z winy organizatora lotu.
Zanim polecisz w wymarzoną podróż do caticlan - Newcastle warto zapoznać się z warunkami zgłaszania reklamacji do danego organizatora lotu, ponieważ regulują szczegółowo sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został uszkodzony podczas transportu, zgłoś to zdarzenie natychmiast po przybyciu na lotnisko docelowe w biurze przewoźnika lub u agenta linii. Przy pomocy obsługi, na lotnisku należy uzupełnić protokół PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności bagażowej, w którym określamy przybliżoną datę zakupu zniszczonych części bagażu, ich cenę oraz kwotę odszkodowania. Zgłoszenie reklamacyjne możesz także wysłać do 7 dni od zaistniałej sytuacji ale należy pamiętać, że liczy się data stempla pocztowego. Warto też zrobić zdjęcie zniszczonego mienia w celu uwiarygodnienia szkody. Najlepszym sposobem na uchronienie się przed stratami wynikającymi ze zniszczenia torby przez przewoźnika jest zakup odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej przed lotem.